Vic

Januari
Jahopp, ja men då var nästan årets segaste månad över. Men måste faktiskt säga att denna månad har bara försvunnit. Vilket jag ändå måste säga är otroligt skönt, för det betyder att nu börjar vi äntligen gå mot ljusare tider, och även min favorit årstid, VÅREN! 
 
Så hur har Januari varit då? Den har varit riktigt bra, fylld med jobb, umgåtts med vänner o familj, fyllt år, många otrolgit härliga dagar ute i det makalöst fina vädret det faktiskt har varit. Strålande sol och inte allt för kalla grader. 
 
O kan ni tänka er att jag nu fyllt 26 år? Kan inte förstå vart tiden tar vägen. 26 år?! Vilket betyder att jag numera har bara 4 år kvar till 30, känns sjukt på något sätt. Ibland vill man bara pausa tiden. Men det känns inte allt för tokigt ändå, tror faktiskt att detta kan bli bra, haha. Min födelsedag däremot, firades på det absolut bästa tänkbara sätt. Tillsammans med de människor jag verkligen håller kär. Vi lagade en kanon god middag, drack gott, käkade en tårta som jag bakat och spelade sällskaps spel i timmar med skratt och flams. Hur bra låter inte de? Det var de, jag älskade varenda minut av den kvällen/natten. Sedan på söndagen kom min familj in för att fira mig. Moster från skåne var även med och firade mig, det var verkligen super mysigt att få träffa henne igen, går alldeles för länge mellan varven, så jag är tacksam för varenda sekund. Så ja jag hade den absolut bästa födelsedagshelg i mitt liv, den kommer jag leva på hela året. Sedan får jag inte glömma att en väldigt kär kollega åt mig överraskade mig med tårta på jobbet, det var helt fantastiskt snällt gjort av honom. Då känner man sig verkligen speciell och omtyckt. Men som ni redan vet älskar jag ju mitt jobb, framförallt mina helt underbara kollegor som ger mig mer energi än många andra. Dom är verkligen helt oslagbara. 
 
Så ja trots att januari ska vara en av årets mest deppigaste månader, kan jag inte tänka tillbaka på denna månad som deppig och tråkig, utan snarare tvärtom. Den har varit kanon bra. Visserligen är inte allt perfekt, men man får lära sig att leva på det som ger en energi och inte på det som tar den av en. Och det är verkligen något jag jobbar med att inte göra. Så jag tackar denna månad, och ger mig nu in i Februari. 
 
Februari kommer alldeles säkert bjuda på massa bra saker. Hoppas innerligt att de fina vädret håller i sig, så de blir lika mycket tid utomhus i som de har varit hittills. Man blir verkligen helt barnslig när all snö ramlar ner. 
 
Nu ska jag göra mig klar för jobb, åkte på att jobba några timmar nu på kvällen, det känns ändå rätt skönt, hade inte så mycket inplanerat för ikväll ändå. Så några få timmar på jobbet kan vara just det jag behöver, har redan hunnit med att avklara alla måsten idag, så som att städa lägenheten, planterat om lite blommor och stökat om lite grejer här hemma. Så nu är jag lite rastlös istället, haha. 
 
Men hörrni på återseende, bjuppar på lite bilder med, helt i huller om buller, för jag orkar inte sortera dom men så kan de gå ;)