Jenny Victoria Roos

Behind every beautiful thing there's been some kind of pain

Hej hopp

Kategori:

Framme i Morro Bay. En mysig liten stad mellan Los Angeles och san Francisco. Här stannar vi innan resan vidare till SF.

Motellet vi sover på inatt är rena drömmen alltså. Varsin Queensize säng och egen toa, tv och ett litet mini kök 😍 kanske är en standard i vanliga fall. Men de två senaste nätterna bodde vi på ett hostel i venice beach, där dela man sovrum och toalett med massa tjejer och killar från hela världen. Det var sjukt Nice på ditt sätt. Sjukt härliga människor fick man träffa och hänga med. Men man fick inte alls så mycket sömn och enskildhet där. Så detta motel är rena lyxen på så vis 😁

Det var jag som körde hit, trodde att de skulle vara värre att köra på motorvägen här, men det gick bra ändå. Visst var de läskigt och svårt med alla filer dom har och så som amerikanerna kör men bara man tar det lugnt så gåt de ju bara fint 😊
Vägarna hit var magiskt vackra och långa. Tog drygt 6 timmar hit, men med stopp efter vägen förstås. Vi stanna på wendys och åt sjukt god burgare och sen shoppa vi jäkel på walmart med 😉😁 billigt och bra 😏👌

Bästa resan i mitt liv!!! 😍😍

Avslutar med lite bilder. Vi gör så mycket så är svårt att få med allt bi gör tyvärr..

Sjukt god mat sista kvällen i venice, kolgrillad mat

Bildbomb

Kategori:

Lite bilder från de vi hunnit med😃

Snabbinlägg😀

Hallå! Skriver ett snabbt inlägg om vad som hänt sen sist😊

Vi bilade ner till Hollywood och checka in på ett hostel alldeles bredvid walk of fame. Så man har promenerat en hel del på den gatan. Sjukt overkligt och häftigt att gå där. Trodde väl aldrig att jag skulle gå där 😀 sett Hollywood skylten på håll, otroligt läckert. (Ska upp till skylten idag och kolla på den på nära håll) Vi har varit på guidad tur runt hela Hollywood, sett Beverly Hills och lite kändis boenden. Det var en bra och rolig tur med mycket att se 😊👌 va ut en sväng på kvällen med, men de imponerade inte jätte mycket faktiskt 😏 Spännande o se ett annat nattliv men de var som sagt inte jätte spännande 😊
Igår körde vi en heldag på universal studios, det var de bästa och absolut häftigaste jag någonsin gjort! Alltså wow vilken fantastisk upplevelse😍 Går inte att beskriva hur fränt de var, tror man måste uppleva det själv! Lätt den bästa dag i mitt liv!! Dit måste jag igen 😍😍👌
Idag checkar vi ut från detta hostel och kollar det sista vi vill se här o Hollywood, bland annat skylten och lite annat smått. Sen beger vi oss härifrån och upptäcker annat. Lutar mot venice beach idag 😀🌴🏝

Ha de toppen där hemma så tittar jag in här snart igen 😘❤

Godmorgon från LA

Kategori:

Nu är klockan 8 här på morgonen i LA. Natten blev skaplig ändå. Sov av och till men halv 7 gav jag upp.

Resan hit gick mycket bättre än vad jag hade kunnat tro. Var väldigt folk tomt på flyget så gick att lägga sig på tre säten och sova några timmar iaf. Sedan värvade man resan med film och mat. Så dom 11 timmarna uppe i luften gick bättre än förväntat 😊 Väl framme skulle vi ta oss ifrån flygplatsen till biluthyrningstället, inte heller de några bekymmer. Väl där lyckades Ida snacka upp oss till en mycket bättre och billigare bil än vad vi bokat. Så de var sjukt härligt 😎 Problemet började när vi skulle hitta till hotellet, virrade omkring på la:s gator i 4 timmar, med stopp för mat förstås. Men fick mycket hjälp utav trevliga amerikaner att hitta rätt. Men allt set verkligen likadant ut här, så de var sjukt svårt att veta vart man var. Sen att alla kör som idioter hjälpte en inte med alla annorlunda regler och sånt. Men väl framme så kändes det så bra. Hotellet var sjukt fint, bra personal, pool och hotelfrukost. 😀 Väldigt billigt men ändå lyxigt ändå 😎

Efter att vi legat i kvällssolen vid poolen drog vi och käkade på Hooters, de var exakt som på film där. Maten var sjukt bra, men jag och Ida hade lätt kunnat delat på en måltiden, den var sjukt stor och otroligt mättande. Käkade något som hette lots of tots, en känd maträtt som är väldigt vanligt i Amerika. God som fasiken va den!

Nu ska vi strax iväg och käka frukost och prata ihop oss om dagen. Vad den har att erbjuda vet vi inte riktigt. Men jag är övertygad om att de blir en bra dag 😄

Wifi här är skapligt, så vi hörs av mer 😘

On our way 😎🌎🛫

Kategori:

I skrivande stund sitter jag på tåget som tar oss till Stockholm över dagen. Svin trötta och sjuka 😏 Jaja, påväg är vi iaf. Dagen idag kommer att spenderas i sthlm, får se vad vi orkar med och inte. Tar dagen som den kommer helt enkelt. Funderat på att möta upp Schill iaf ☺

Natten inatt sover vi över på Arlanda iaf, flyget går 0955 imorgon till Los Angeles. Så nu hörrni är det jäkligt nära alltså 😁😎 Ska bara ta oss igenom en dag i sthlm, men dra mig vad skönt de ska bli att få komma bort härifrån i 3 veckor alltså. Till värme och sol, palmer, goda drinkar och hur mycket mer som helst 😍🌴🍹
Like a dream come true!!

Får se hur pass bra uppdaterat det blir på plats, men lite ska jag nog kunna hinna och skriva någon rad kanske 😏 Annars på återseende om 3 veckor 😘❤

Glad påsk o så🐣

Kategori:

Jahopp, då var det påsk då. Kul för dom som får vara lång ledig, men en annan jobbar hela påsken lång. Gör mig inget, påsken är inge märkvärdig ändå.😊 Jobbar hellre o tjänar fina pengar 😁👌

Även så ramla den där förbaskade snön ner igen, typiskt Jämtland 😏 Usch, vill ha sol o värme nu... Tur de bara är 4 dagar kvar tills man far härifrån.😎D-vitamin here I Come!!

Man kanske borde stanna kvar i LA, det vore något de 😄 Gifta mig rikt och leva loppan där 😅Skulle vara underbart att slippa svenskt väder, upp och ner som en jäkla berg och dalbana 😏 Nåväl, ska njuta som fan på vädret där och förhoppningsvis är de bättre väder här hemma när vi kommer hem 😊

Hade en mycket produktiv ledig torsdag igår iaf, tvättade, storstädade lägenheten, fixa de sista med laddare och sånt, la fram och fixade allt som ska packas, hämtade resväska o drack kaffe hos Emelie, kommer inte hinna träffas nå mer innan jag far. Men men man är ju hemma igen fort, tyvärr 😏

Idag ska jag test packa väskan, organisera om allt får plats eller ej, känns som jag redan lagt fram tok för mycket saker 😅 Blir spännande! Sen ikväll är de dags för jobb. Så borde egentligen sätta fart men jag har sovit så dåligt de senaste nätterna så idag är jag helt slut 😏 men det är väl bara o sparka dig själv där bak och sätta igång 😁👌

Halllåååååå

Tjingeling! 👋

Jajamen, nu har jag  verkligen varit frånvarande. Så går de när man har en miljon saker på gång 😏
Känns som jag knappt hunnit slappnat av alls på slutet. Har jobbat, spenderat tid med familj vänner, planerat resan mentalt och fysiskt. Fullrulle har de varit.
Nu är det 7 dagar kvar tills man sitter på planet och beger sig till LA BABY!!! 😎 Tjohoooooo. Nu är de läskigt nära alltså 😏 Och nästan allt är färdigt, boendet, esta, resväska, allt som ska packas (måste förstås packa allt, hur jag nu ska få med mig ens hälften av min lista blir de knepiga) ska nog gå 🤔 hmm ja det känns som de viktigaste är fixat iaf. Dollar ska vi fixa imorgon, och hyrbil👌 är bara så förbannat stressad nu, jobbar nästan varje dag nu fram tills resan, tagit ledigt torsdag, så då jävlar måste jag sätta fart och packa, storstäda lägenheten så den är fin när jag kommer hem, fixa med räkningar, tvätta o ja en massa ska fixas då. Får jag jobbar hela påskhelgen sen på tisdag morgon far vi ner till sthlm, sen 10 på onsdag går flyget till Amerikat 😎🛫
Och svar ja, resfebern är enorm.. Är ju livrädd för att flyga, så 11 timmar uppe i luften känns fruktansvärt jobbigt.. Ja de är oändligt med tankar och funderingar uppe i lillhjärnan 😏 Men inte att glömma, satan o gatan va det pirrar nu!!! Medans jag är så nervös så längtar jag så att jag ska spricka. Aldrig varit så jäkla exalterad i hela mitt liv. 😍😍 wiiiiiiiiiie!!!! Kommer bli livets resa. 😁😁 Nä nu måste jag ta vara på ledig tid. Börjar jobba igen 17 idag. Sån där skojig delad tur idag 😏 men enbart kvällsjobb imorgon  så då ska jag passa på o fixa de absolut sista 😎

Pladdrigt inlägg, men hela jag är pladdrig nu 😅