Jenny Victoria Roos

Behind every beautiful thing there's been some kind of pain

Toppen helg!

Kategori:

Då var helgen över och en ny vecka intagen. Hade en helt underbar helg 😍 Min syster och Alli bodde hos mig tills igår. Det var tok för länge sedan och helt underbart med lite liv och rörelse här hemma 😀 Visserligen jobbade jag rött mycket med i helgen, men hann med massor ändå. Vi spelade fotboll,busade i det otroliga vädret, käkade på chili, drack lite vin och bara umgicks. Precis en helg i min stil 😃 synd den gick så fort bara.

Denna vecka kommer mest bestå utav jobb, tar helg imorgon vid tre, känns rimligt efter 6 dagars jobb. Så tar två dagar sen är till att jobba helg igen 😊 Cash is king 😏💲

Idag var jag och Moa ner på XXL, vi kollade efter utrustning inför vår fjällvandring. Jag, Moa, Pehr och Marcus ska iväg en helg. Minns inte riktigt vart vi skulle, men det ska bli super roligt. Var så sjukt länge sen jag tältade och vandrade. Ser jag verkligen framemot 😀 bara sitta på ett fjäll, grilla och må gott med bästa människorna 😍 Köpte sjukt snygga skor idag med till utflykten, lyckades flörta ner priset på dom. Eller ja jag fatta inte ens att jag flörta med honom eller förhandla om priset på dom, men jag lyckades få ner priset iaf, så jag är nöjd 😁

Imorgon jobbar jag 7-15, sen ska jag bara njuta av två dagars ledigt, ska även göra en liten hemlis på torsdag, så det får jag återkomma med hur det gick. Jag är lite nervös och förväntansfull. Men vi får se hur de går 😊 Sen måste jag verkligen fara hem över och fixa sommardäck på bilen 😏 har fasiken jobbat nonstop sen jag kom hem från usa, Så har verkligen inte haft någon tid.. Men nu jäklar må jag fasiken ta tummen ur och fixa det där 😉

Nehe om man ska ta och sova kanske. Är helt slut, så ska bli skönt att krypa ner 😴

Hemma bubblan

Kategori:

Att vara åter i sina rutiner och allt är otroligt skönt. Men man blir minst sagt lite zombieaktig när man jobbar och bara följer den spiralen 😁

Måste säga att de har varit några otroligt härliga dagar på jobbet. Spenderade min helg där mer eller mindre. Vilket jag av någon anledning verkligen tycker om 😏 Älskar att känna så för sitt jobb. Tycker synd om människor som inte trivs med det dom gör. Är ju endå mer än halva sitt liv man ska spendera där. Nu vet jag väl inte om det här är det jag vill syssla med hela livet, men de är något jag älskar just nu att göra. Så ångrar jag mig o framtiden får jag ta det då 😊👌  Är ju aldrig försent att plugga så.

Jaja, som sagt hemma i min bubbla igen, händer inte jättemassa skoj här inte. En del men ändå inte 😊
Följde med Eve på springmeet i lördags, det var väldigt roligt faktiskt. Skönt att få komma iväg och göra något, speciellt l det otroligt härliga vädret. Var dit på kvällen alltså, på dagen jobbade jag så. Men de är väl då de är som roligast att fara dit med 😁
I söndags hände även något helt underbart, jag blev moster IGEN!! Man kan tro att efter snart 9 syskonbarn är det inte lika spännande längre, men åh de är det verkligen 😍😍 älskar dom där små liven alltså. Ska bli så mysigt att få gosa med Petra och Mathias lilla nykomling!! Åh vad jag längtar.😀 Så nu väntar jag bara på carras lilla knodd med. Haha snacka om att denna familj bara växer och växer 😍👶älskar att ha en sån stor familj, största nackdelen med de är väl att de inte är lika enkelt att träffas allihopa längre. Är man en familj på över 20 Pers är de lite svårt dessvärre o samla ihop alla 😔 Men men man får glädjas för dom få gångerna som blir😊😊

Idag har jag tagit helg tills på torsdag, rätt skönt att få helg mitt veckan så där. Man får så mycket gjort. Idag har jag vår städat hela lägenheten. Dammat ur den och gjort det fint här hemma. Så underbart när det är gjort 😊 ska strax ge mig ut på en långpromenad med. Solen skiner ju så fint så man måste verkligen passa på 😎

Ha en fortsatt bra dag alla 😘

Har även fått spendera lite tid med mosters numera storakille 😍

Borta bra hemma bäst

Kategori:

Jösses vad skönt det är att vara hemma igen efter mitt livsresa 😍

Att få sova i sin egna säng och äta klassisk svensk mat igen 😏

Resan hem gick bra, kunde dessvärre inte sova på planet, så var måttligt trött i torsdags 😴 Bästa basse hämtade oss på flyget så vi bara fick fara hem och vila upp oss. Somnade några timmar sen fick jag fin besök av världens bästa Moa! Den kvinnan har verkligen varit saknad😍Jetlaggen gjorde sedan sitt, blev 12 timmars sömn till och från den natten. Vaknade igår allt annat än utvilad men det var bara att kliva upp och sätta fart med dagen! Fixade lite här hemma och med packningen, sedan drog jag ner till Moa för att grilla med ännu fler saknade och fina vänner! Fick pussa och krama om Emelie och William som varit så underbart gulliga att tagit hand om min lägenhet då jag varit borta ❤ Guldvärt!
Vi grillade och bara umgicks. Kan inte med ord beskriva hur gott de var med grillat 😍 Bästa jag ätit på länge känns de som 😅 maten i Amerika var väldigt god, men när det kommer till kritan  så slår ingen maten hemma 😏

De sista dagarna i usa spenderades väldigt bra. Kollade på de sista vi ville göra. Shoppade det allra sista, skaffade en spontan tatuering. Jag gjorde en palm, dels för de är fina men dels för att de symboliserade resan med alla fina palmer man såg 😍🌴

Lägger upp ett enskilt inlägg någon dag med en sammanfattning av bilder från resan 😊 men idag orkar jag inte. Ska fixa mig nu för att dra iväg på 1 års kalas för fina William 😀🎈🎉

Las vegas

Kategori:

Att blogga härifrån USA har verkligen inte varit enkelt. Skrivit säkert hur många inlägg som helst men som i slutändan inte gått att publicera 😏 Sjukt segt! Aja jag får försöka en gång till..

Las vegas är grymt! Haft riktigt härligt väder, aningen varmt än vad man är van vid. 40 grader varje dag och ibland även mer. Så har blivit många dagar med drinkar vid poolen. Hur underbart som helst😍🍻🍹
Men det har varit lite väl varmt för att orka göra många knop ändå, men på kvällarna är set lite svalare iaf så man orkar klubba och det😌
Det är på kvällstid det händer saker här i vegas, alla festar och har sig. Vi hamna på VIP listan på en av vegas största klubbar, där vi även fick gratis drinkar och inträde. Sjukt kul var det där, verkligen annorlunda än hemma, både inomhus och utomhus klubb i ett, sinnesjukt med människor och party till 4 på morgonen. Ah de var sjukt kul 😄
Igår satt vi och festa på planet Hollywood innan vi var redo för att se Britney Spears, vilket var en sjukt grym upplevelse. Sjukt bra var gamtanten ändå 😅
Ah jag gillar vegas, men efter en vecka här snart är jag rätt mätt på denna stad för nu 😌

Imorgon åker vi tillbaka till LA och spenderar de två sista dagarna innan hemfärd. Känns såklart både och att behöva lämna och fara hem, haft mitt livsresa här, menefter tre veckor med lite sömn och för mycket snabbmat och sånt ska det bli skönt att få komma hem till vardagen och rutinerna igen såklart. Men kommer sakna detta ställe 😏 Tar med mig hem sjukt underbara minnen iaf som jag kan leva på tills nästa resa 😍

San francisco

Kategori:

Måste bara börja med att skriva om jordens mest fantastiska stad och ställe!!  Morro bay, mysigaste och finasteställe jag varit i. Det var bara ett lite samhälle vid kusten, otroligt vackert alltså😍 Där vill jag bo. Vi åt frukost på en brygga med uttrar bredvid oss i havet, utsikten var otrolig, vandrade runt i små butikerna, åt gott, drack en kanna öl, kolla på liveband på en lokal pub med en sjukt trevlig brandman, drog en pubrunda ovh bara hade det så jäkla gott där😍 ah så underbart alltså.

Men nu har vi varit några dagar i San fran, bytte hotell idag då det vi bodde i tidigare inte var nå vidare 😏 internet som knappt funka och så kändes det allmänt ofräscht där.. men nu har vi bytt till ett hotell ganska centralt och otroligt trevligare😌🙏🏼

Igår var vi på golden gate bridge, tog en promenad över bron och sedan klättrade vi upp på berget bredvid för bättre utsikt över bron. Alltså vilken jäkla mäktig bro det är, svårt att beskriva känslan att vandra över den. Så stor och otrolig 😍🌁 ja de var en upplevelse det! Besökte även lombard street, cool väg det var och snirklig 😅 Idag starta vi dagen med en grym frukost på IHOP, jisses vad smarrigt det var 😍😋 Jag körde vidare till hotellet, i en otrolig kaos på vägarna. Blev nästan galen på trafiken alltså.. San fran är värst hittills i trafiken 😏 väl framme på rummet vårat så begav vi oss ut för att göra stan. Klättra i backar som lutade 90 grader, gick vilse några ggr, fick ta en buss för att hamna rätt, hamna i chinatown , gick där, blev inte jätte imponerad på varken plats eller mat. Men det var bra trots det. Åkte fel buss igen, tog oss tillbaka hem igen tillslut 😅

Imorgon blir vårt sista stopp i SF, alcatraz. Ska bli spännande att se. Blir säkert en upplevelse 😌 sen på tisdag bär det av till Yosemite. Det ser jag verkligen framemot! Har trots allt bara 9 dagar kvar här nu 😞😞 kommer nog dessvärre inte hinna med allt man vill, men tycker vi hunnit med massor här ändå. Så jag är verkligen mer än nöjd so far 😊 känns så bittert att behöva fara hem igen... vill stanna här😏 Men men man får njuta allt man kan, o jag är säker på att jag kommer återvända till Californien 😍🙏🏼

På återseende, nu får vi se vad kvällen har att erbjuda 😌🌴🍻

(Bilder funkar inte alltid att lägga upp men det kommer när det fungerar 😘 har massa att visa 😁)